Tuotantotila, Varastotila
Toimistotila
Toimistotila
Toimistotila
Liiketila, Toimistotila
Liiketila, Toimistotila
Liiketila, Toimistotila
Toimistotila
Liiketila
Toimistotila, Tuotantotila, Varastotila
Liiketila
Toimistotila
Toimistotila
Toimistotila
Toimistotila
Toimistotila
Toimistotila
Toimistotila
Toimistotila
Liiketila
CRE PREMISES – Toimitilapalvelut
CRE PREMISES on suomalainen, yksityisessä omistuksessa oleva yritys, joka tarjoaa ylemmän johdon neuvonantoa,
kaupallisiin kiinteistöihin liittyvissä asioissa. Toimintamme pääpaino on Suomessa mutta hyvän kansainvälisen yhteistyöverkoston
ja pitkäaikaisen kokemuksemme avulla pystymme palvelemaan asiakkaitamme ympäri maailman.
Vuokraamme toimitiloja pääkaupunkiseudulta ja muualta Suomesta.
Uutiset
Miten kiinteistön ylläpitokustannuksia voi optimoida vuonna 2026?
5.08.2025 | Uutiset
Kiinteistön ylläpitokustannusten optimointi vuonna 2025 edellyttää kokonaisvaltaista lähestymistapaa, joka yhdistää teknologiaa, energiatehokkuutta ja strategista suunnittelua. Tehokkaimpia keinoja ovat energiankulutuksen vähentäminen älykkäiden järjestelmien avulla, ennakoiva kiinteistönhuolto, palvelusopimusten kilpailutus sekä pitkän aikavälin kunnossapitosuunnitelmat. Näillä toimenpiteillä voidaan saavuttaa 15-30% säästöt, parantaa kiinteistön arvoa ja varmistaa kestävä tuotto kiinteistösijoituksille tulevaisuudessa. Kiinteistön ylläpitokustannusten optimointi vuonna 2025 vaatii sekä perinteisten menetelmien tehostamista että uusien teknologioiden hyödyntämistä. Ylläpitokustannukset muodostavat merkittävän osan kiinteistösijoitusten kokonaiskuluista, ja niiden hallinta on avainasemassa sijoituksen tuoton maksimoinnissa. Vuonna 2025 kiinteistömarkkinoilla korostuvat erityisesti energiakustannusten hallinta, digitalisaation tuomat mahdollisuudet sekä vastuullisuuden merkitys. Kasvavat energiakustannukset, tiukentuvat ympäristövaatimukset ja kiinteistöjen käyttäjien muuttuvat tarpeet vaativat kiinteistönomistajilta proaktiivista lähestymistapaa […]
Mitkä tekijät vaikuttavat toimitilojen elinkaarikustannuksiin?
4.08.2025 | Uutiset
Toimitilojen elinkaarikustannukset muodostuvat kaikista kiinteistön elinkaaren aikaisista kustannuksista, alkaen hankinnasta ja jatkuen käytön, ylläpidon ja lopulta käytöstä poistamisen kustannuksiin. Merkittävimpiä vaikuttavia tekijöitä ovat sijainti, rakennuksen ikä ja kunto, energiatehokkuus, käytetyt materiaalit ja teknologiset ratkaisut sekä kiinteistönhuollon laatu. Kiinteistösijoittajalle on olennaista ymmärtää nämä tekijät kokonaisvaltaisesti, sillä hankintahinta edustaa usein vain 10-20 prosenttia kiinteistön koko elinkaaren kustannuksista. Toimitilojen elinkaarikustannuksilla tarkoitetaan kaikkia niitä kustannuksia, jotka syntyvät kiinteistön koko elinkaaren aikana hankinnasta käytöstä poistamiseen. Kyseessä on kokonaisvaltainen kustannusanalyysi, joka huomioi sekä lyhyt- että pitkäaikaiset taloudelliset vaikutukset. Elinkaarikustannukset voidaan jakaa seuraaviin pääryhmiin: Hankintakustannukset: kiinteistön osto tai rakennuttaminen, suunnittelu, tontti, luvat ja liittymät Käyttökustannukset: energia, vesi, […]
Myytävät toimitilat: Miten valita oikea kiinteistöammattilainen myyntiin?
28.07.2025 | Uutiset
Toimitilojen myyntiprosessi on monimutkainen kokonaisuus, joka vaatii erikoisosaamista ja markkinaymmärrystä. Myytävät toimitilat eroavat merkittävästi asuinkiinteistöistä niin arvonmäärityksen, markkinoinnin kuin ostajaprofiilinkin osalta. Onnistunut toimitilamyynti edellyttää oikean kiinteistöammattilaisen valintaa – sellaisen, joka ymmärtää liikekiinteistöjen erityispiirteet ja osaa navigoida niiden myyntiprosessin läpi ammattimaisesti. Oli kyseessä sitten tuotanto-, logistiikka- tai toimistotila, oikean asiantuntijan valinta voi olla ratkaiseva tekijä myynnin lopputuloksen kannalta. Toimitilojen myynti sisältää huomattavasti enemmän muuttujia kuin tavallinen asuntokauppa. Siinä missä asuinkiinteistöjen arvonmäärityksessä korostuvat sijainti, kunto ja neliöt, liikekiinteistöjen arvoon vaikuttavat myös tuottopotentiaali, vuokrasopimustilanne, käyttötarkoituksen joustavuus sekä tekniset ominaisuudet. Asiantunteva kiinteistöammattilainen osaa määrittää kohteelle realistisen myyntihinnan, joka huomioi kaikki nämä tekijät markkinatilanteen valossa. […]
Kiinteistöprojektin riskit hallintaan – konsultoinnin hyödyt
25.07.2025 | Uutiset
Liikekiinteistöprojektit ovat laajoja kokonaisuuksia, joissa pienetkin virheet voivat johtaa merkittäviin taloudellisiin menetyksiin. Oli kyseessä sitten uuden toimitilan rakentaminen, kiinteistökehityshanke tai olemassa olevan kiinteistön uudistaminen, riskien kokonaisvaltainen ymmärtäminen ja hallinta on avainasemassa projektin onnistumisessa. Nykyisessä taloustilanteessa, jossa markkinat ovat yhä epävarmempia ja sääntelyvaatimukset tiukempia, kiinteistöprojektien riskienhallinta on noussut entistä tärkeämmäksi. Tässä artikkelissa käsittelemme, miksi ammattimainen konsultointi on usein ratkaiseva tekijä kiinteistöprojektien riskien hallinnassa ja millaisia konkreettisia hyötyjä se tuo yrityksille. Kiinteistöprojektit ovat luonteeltaan monimutkaisia ja suuruusluokaltaan merkittäviä investointeja, joihin liittyy lukuisia erilaisia riskitekijöitä. Markkinatilanteen ennakoimattomuus on yksi keskeisimmistä haasteista. Kiinteistömarkkinat reagoivat herkästi talouden suhdanteisiin, korkotason muutoksiin ja toimialakohtaisiin trendeihin. Esimerkiksi toimitilojen […]
Yhteystiedot
CRE PREMISES
/Cremcon Oy
Vantaankoskentie 14
Business Park Kehämylly
01670 VANTAA
Puhelin 020 7290 710
asiakaspalvelu@premises.fi
Sivusto käyttää evästeitä käyttäjä- ja markkinointiseurantaan.
